ایران دانش

دانلود محصولات دانشجویی و دانش آموزی

ایران دانش

دانلود محصولات دانشجویی و دانش آموزی

پاورپوینت بررسی آثار معماری و زندگینامه حسن فتحی

حسن فتحی زادروز۲۳ مارس ۱۹۰۰
اسکندریه درگذشت۳۰ نوامبر ۱۹۸۹


حسن فتحی در دانشگاه قاهره آغاز به کار کرد و رئیس مدرسه معماری دانشگاه این شهر بود. همواره تلاش می‌کرد تا شیوه ساختمان سازی سنتی فراموش شده را به ویژه در مناطق روستایی مصر، که مراحل اولیه توسعه را طی می‌کردند، به روش بازسازی مجدداً احیا کند.وی کاربری روش‌های پرهزینه وارداتی را صرفاً هنگامی به کار می‌برد که از راه حل‌های شیوه‌های سنتی ثمربخش‌تر می‌نمود. از این رو الگویی ارائه داد که در سطح جهانی مورد قبول قرار گرفت.

یکی از مشهورترین کارهای او روستای قرنه جدید در نزدیک اُقصُر است که تماماً از خشت خام ساخته شده‌است. حسن فتحی مسئول تهیه طرحی جهت جابجایی روستای قُرنه از طرف اداره باستان‌شناسی قاهره می‌شود. در این جابجایی فتحی از شیوه‌های قدیمی ساخت و ساز بهره گرفت.
فتحی معماری است که برای فقرای شهری و روستاییان خانه‌سازی کرد؛به ویژه برای فقرای کشور در حال توسعه‌ مصر
فتحی از روستاییان کمک گرفت تا طراح های خود را با نیاز آنها انطباق دهد. هدف او از این کار آن بود که روح حاکم بر خانه‌های قدیمی روستایی را اعاده کند؛ ضمن آنکه معتقد بود با این کار به نظرات روستاییان فراموش شده احترام می‌گذارد.
او تاکید زیادی بر رعایت اقلیم در خانه‌های روستایی داشت. پیشنهاد او، صرف هزینه هر چه پایین‌تر در معماری بود و گزینه اصلی وی ساختارهای سنتی و محلی بود.

خرید فایل

دانلود پروژه امور مالی در صنعت برق

وجود اطلاعات مالی شفاف و قابل مقایسه ، یکی از ارکان اصلی پاسخگویی مدیران اجرایی و از نیازهای اساسی تصمیم گیران اقتصادی و از ملزومات بی بدیل توسعه و رشد اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی است
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 78 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120
پروژه امور مالی در صنعت برق

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

پروژه امور مالی در صنعت برق


مقدمه:
وجود اطلاعات مالی شفاف و قابل مقایسه ، یکی از ارکان اصلی پاسخگویی مدیران اجرایی و از نیازهای اساسی تصمیم گیران اقتصادی و از ملزومات بی بدیل توسعه و رشد اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی است .
صاحبان سهام ، اعتبار دهندگان ، دولت و سرمایه گذاران بالقوه در جهت تصمیم گیری در زمینه های خرید ، فروش ، نگهداری سهام ، اعطای وام ، ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی و سایر تصمیمات مهم اقتصادی به اطلاعات مالی معتبر ، مربوط و قابل فهم نیاز دارند .
اگر چه اطلاعات مالی از منابع مختلف قابل استخراج است ، اما در حال حاضر صورتهای مالی ، هسته اصلی منابع اطلاعات مالی را تشکیل می دهد و بنابر این باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد . تهیه صورتهای مالی بر اساس استانداردهای حسابداری به عنوان ضوابط معتبر ، تضمین کیفیت مطلوب صورتهای مالی است . روح حاکم در تدوین استانداردهای حسابداری ایجاد الزاماتی در جهت ارائه شفاف نتایج عملکرد واحدهای اقتصادی در قالب اطلاعات مالی است .

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه:
تاریخچه :
ویژگیهای صنعت برق :
ضرورت تداوم تأمین برق :
نظارت و کنترل :
انحصار :
اجرای سیاستهای عدم تمرکز :
هزینه یابی :
توجه به منابع و فروش برق :
حذف بخشهای امانی و خدماتی
ظرفیت سازی :
تفکیک فعالیت های برق
اقدامات انجام شده در زمینه بهره برداری:
تشکیل شرکت های توزیع نیروی برق :
تشکیل شرکتهای پشتیبانی فنی مانند تعمیرات و تأمین قطعات :
محدود نمودن فعالیت در شرکتهای توزیع :
اقدامات انجام شده در زمینه توسعه :
« صنعت برق در برنامه های عمرانی »
صنعت برق در برنامه اول عمرانی :
صنعت برق در برنامه دوم عمرانی :
صنعت برق در برنامه سوم عمرانی :
تغییر مؤسسات و کاهش فایده صورتهای مالی :
فصل دوم
نگاهی به قانون بودجه سال 79 کل کشور
تبصره های مربوط به وظایف شرکتهای دولتی :
بررسی و تحلیل حسابهای روش متحدالشکل حسابداری برق از دیدگاه نظری اصول و استانداردهای حسابداری :
ثبت تأسیسات برق بر اساس قیمت تما م شده :
حسابهای معین تأسیسات برق :
شرح حساب :
2 – تأسیسات تولید برق با نیروی آب :
فصل سوم
ملاحظاتی در مورد تجدید ارزیابی دارایی ها ی ثابت شرکت های تابعه وزارت نیرو .
مقدمه :
انتخاب دارایی جهت تجدید ارزیابی :
تناوب تجدید ارزیابی :
تعیین مبلغ تجدید ارزیابی
فصل چهارم
مدلهای نقدینگی در مدیریت مالی صنعت برق .
مدیریت صندوق :
حسابداری وجوه نقد در شرکت های برق :
کنترل های داخلی وجوه نقد در شرکتهای برق منطقه ای
راهبری متمرکز وجوه در صنعت برق – دیسپاچینگ وجوه :
1 ـ تعریف راهبری متمرکز وجوه :
2 ـ انواع راهبری متمرکز وجوه در صنعت برق :
الف : راهبری متمرکز وجوه منطقه ای :
ب : راهبری متمرکز وجوه صنعت برق :
اهداف اصلی گزارشگری نقدینگی :
هدفها ی گزارشگری در برنامه ریزی :
هدفهای گزارشگری نقدینگی در اعمال کنترل :
زمان گزارشگری نقدینگی :
انواع گزارشهای نقدینگی :
نکات مورد توجه در حساب سپرده ویژه :
ویژگیهای حساب سپرده :
فصل پنجم
هزینه ها در صنعت برق
هزینه یابی جذبی :
تخصیص و تسهیم :
فصل ششم
هدف از ترخیص و طبقه بندی اطلاعات در صورتهای مالی
تجزیه و تحلیل صورتهای مالی
بررسی روند نسبتهای مالی صنعت برق :
نقاط ضعف و قوت نسبت های مالی :
نقاط قوت :
روند نسبت های نقدینگی :
فرایند نسبت های اهرمی :
نسبت های مالی در صنعت برق :
نسبت های مالی :
محاسبه نسبتها در صنعت برق :
ترازنامه :
رویداد های بعد از تاریخ ترازنامه :
صورت سود (زیان) انباشته :


دانلود مقاله تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت

هدف از این آزمایش بدست آوردن ضریب نفوذپذیری(K) خاک هایی است که درشت دانه اند و از ضریب نفوذپذیری نسبتاً زیادی برخوردارند
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 504 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت

هدف از آزمایش و کاربردهای عملی آن
هدف از این آزمایش بدست آوردن ضریب نفوذپذیری(K) خاک هایی است که درشت دانه اند و از ضریب نفوذپذیری نسبتاً زیادی برخوردارند . لازم به ذکر است که به )) ضریب نفوذپذیری (( ،)) ضریب تراوایی (( و))ضریب نفوذپذیری مهندسی (( نیز گفته می شود.
معمولاً از ضریب نفوذپذیری برای بدست آوردن دبی در واحد عرض در ترواش در سد های خاکی یا در تراوش در جایی که پرده سپر قرار داده شده و در آن جا هد انرژی آب دو طرف پرده سپر متفاوت است استفاده می شود. همچنین در در تحکیم و پدیده ی نشست خاک ها برای بدست آوردن ضریب تحکیم نیاز به محاسبه ی ضریب نفوذپذیری هستیم که رابطه ی آن در زیر آورده شده است.
ضریب تحکیم : Cv ضریب تغییر حجم : mv وزن مخصوص آب :Ym

مبانی نظری آزمایش و روابط مربوطه
ضریب نفوذپذیری به ما نشان می دهد که میزان خلل و فرج موجود در خاک باعث نحوه ی حرکت آب در درون خاک می شود آزمایشات نشان داده است که میزان نفوذپذیری به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهمترین آن ها مقدار حفرات موجود در خاک و همچنین ارتباط میان حفرات در درون خاک است که هر چه این دو مورد زیادتر باشند مقدار نفوذ پذیری نیز بیشتر است. از عوامل دیگر در مقدار نفوذپذیری می توان به وزن مخصوص سیال و ویسکوزیته سیالی که از بین ذرات خاک عبور می کند و همچنین گرد گوشه بودن ودرشت دانه بودن ذرات خاک در مقدار نفوذپذیری اشاره کرد.

فهرست مطالب
هدف از آزمایش و کاربردهای عملی آن مبانی نظری آزمایش و روابط مربوطه مقایسه ی آزمایش دانه بندی با آزمایش های مشابه وسایل مورد نیاز آزمایش و مواد مورد استفاده معرفی مشخصات مصالح مورد آزمایش و نحوه ی تهیه ی نمونه ها
روش کار و چگونگی انجام آزمایش و مقایسه با روش های استاندارد
بحث در مورد منابع خطا و دقت های لازم برای کاهش خطاها
اطلاعات گرد آوری شده در این آزمایش محاسبات و نمودارهای نتایج آزمایش ارائه ی نتایج نهایی و بحث در مورد میزان دقت آن ها بحث روی نتایج حاصله و مقایسه آن ها با روابط تجربی موجود
نتیجه گیری نهایی پاسخ به سوالات مراجع


دانلود مقاله بازیافت دی اتانول آمین از پساب های صنعتی

یک مطالعه دربارة فرآیند تقطیر چند مرحله ای برای بازیافت DEA از محلولهای آلوده ارائه گردیده است این قبیل محلولها مشکلات جدی را در کارخانجات گاز و پالایشگاههای نفتی بوجود آورده اند
دسته بندی مهندسی شیمی
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 13758 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
مقاله بازیافت دی اتانول آمین از پساب های صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

بازیافت دی اتانول آمین از پساب های صنعتی

چکیده
یک مطالعه دربارة فرآیند تقطیر چند مرحله ای برای بازیافت DEA از محلولهای آلوده ارائه گردیده است. این قبیل محلولها مشکلات جدی را در کارخانجات گاز و پالایشگاههای نفتی بوجود آورده اند . بدلیل فراریت بعضی از اجزاء تشکیل دهنده شان نمی توانند به آاسانی خالص شوند. این فرآیند جدید از هگزادکان به عنوان مایع حامل بی‌اثر برای حصول اطمینان از توزیع مناسب مایع در ستون تقطیر ، به منظور جلوگیری از آلودگی و سهولت تفکیک اجزاء غیرفرار استفاده می کند. در این پروژه فرایند با داده های تعادل فازی نوین بین مخلوط دی اتانول آمین، بی(هیدروکسی اتیل) پیپرازین، تری(هیدروکسی اتیل) اتیلن دی آمین، آب و هگزادکان توضیح داده شده است. خصوصیات فیزیکی طراحی شدة ماده حامل بی اثر مورد بحث قرار می گیرد و رهنمودهایی جهت انتخاب آن ارائه گردیده اند. از مدل ضریب فعالیت دو مایع غیر تصادفی به طور موفقیت آمیز جهت نمایش یا ارائه داده های تعادلی استفاده می شود. فرآیند تقطیر برای عمل خلوص سازی محلول‌های آمین آلوده شده، توصیف شده است. فرآیند تقطیر چند مرحله‌ای و مایع حامل بی اثر(هگزادکان) استفاده می شود. از ستون تقطیر با قطر داخلی 50 پیشنهاد شده با شبیه سازاسپن(ASPEN) را تائید کند و از خصوصیات فیزیکی مایع حامل بی اثر ارائه شده در فصل دوم استفاده می کند . بعنوان مثال، برای تفکیک ناخالصی های محلول دی اتانول آمین فاسد شده تحت شرایط خلاء راندمان خوبی به دست آمده بود. نتایج با تقطیر تک مرحله ای مرسوم برابر هستند.

فهرست مطالب:

مقدمه......... 3
چکیده........... 4
فصل اول
شیرین کردن گازها با اتانول آمین ها
تعریف عمومی گازها.. 6
انواع گاز طبیعی........ 6
ناخالصی های موجود در گازها........... 7
پالایش گازها...... 7
روش آمین.......... 9
انتخاب نوع فرآیند....... 10
تجهیزات لازم فرایند تصفیه گاز ترش با آمین ها..... 11
فرآیند تصفیة گاز ترش با دی اتانول آمین (DEA)........... 12
اثر گازهای اسیدی جذب شده روی خواص فیزیکی آلکانول آمین....... 16
واکنش های شیمیایی فرآیند شرین کردن گاز طبیعی... 17
حلالهای جاذب.......... 19
ویژگیهای زداینده گازها و حلالهای جاذب...... 20
معرفی آمین ها و معیار انتخاب آنها....... 21
تولیداتانول آمین ها........ 22
خصوصیات اتانول آمین ها.......... 25
کاربرد اتانول آمین ها.......... 28
مزایای دی اتانول آمین نسبت به موتور اتانول آمین...... 29
ظرفیت، تقاضا و قیمت اتانول آمین در سطح جهان....... 30
فصل دوم
فرایند نوینی برای بازیافت DEA از محلولهای نیمه فاسد شده:
تشریح فرایند وتعادل فازی سیستم دی اتانول آمین – بی (هیدروکسی اتیل) پیپرازین
تری (هیدروکسی اتیل) اتیلن دی آمین – هگزادکان.............. 34
فرایند نوین......... 36
مشخصات مایع بی اثر......... 38
بررسی تعادل بخار مایع(VLE)...... 39
ترمودینامیک تعادل بخار – مایع........ 39
مخلوط‌های دوتایی ........ 45
مخلوط‌های چند جزیی...... 48
آنالیز رگرسیون داده‌های تعادلی بخار – مایع........ 49
مواد، تجهیزات و روش‌های آ‌زمایشگاهی......... 53
فصل سوم
فرایند نوینی برای بازیافت DEA از محلولهای نیمه فاسد شده:
آنالیز فرایند........ 56
تقطیر تحت شرایط جریان برگشتی کامل.......... 56
آنالیز فرایند با شبیه ساز ASPEN ....................... 65
تقطیر ناگهانی........ 66
تقطیر جزئی و ناگهانی......... 68
اثر شرایط عملیاتی بر اجرای فرایند......... 72
شبیه سازی فرایند پیشنهادی با دو ستون تقطیر...... 80
نتیجه ......... 84
ضمیمه........ 86
معادلة NRTL و پارامترهای آن .............. 88
مراجع ......... 89


دانلود نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری

امروزه برای شفاف کردن امر آموزش، متنوع کردن وسایل فرآیند تدریس و روشن کردن مطالب درسی، استفاده از وسایل کمک‌آموزشی توسط معلمان امری اجتناب‌ناپذیر است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 16
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری


چکیده:
امروزه برای شفاف کردن امر آموزش، متنوع کردن وسایل فرآیند تدریس و روشن کردن مطالب درسی، استفاده از وسایل کمک‌آموزشی توسط معلمان امری اجتناب‌ناپذیر است. دانش‌آموزان با استفاده از وسایل کمک‌آموزشی به فرآیند یادگیری و تدریس عینیت می‌بخشند و به آسانی به در جریان تدریس به فراگیری آموخته‌های جدید می‌پردازند. وسایل کمک‌آموزشی زمینه لازم را برای یادگیری در دانش‌آموزان به طور گسترده می‌آورند و دانش‌آموزان خود را در فرآیند تدریس و یاددهی به حساب می‌آورند
وسایل کمک‌آموزشی، اعم از ساده و پیچیده، به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظامهای آموزشی به کار می‌روند. این وسایل از حیث اینکه تئوری و عمل را با هم ترکیب کرده، باعث ماندگاری یادگیری و تنوع بخشی در کلاس درس می‌شوند حائز اهمیت‌اند. باتوجه به پیشرفتهای علمی و تکنولوژیکی در عصر حاضر، وسایل کمک‌آموزشی به عنوان یک رابط توانسته‌اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. بدیهی است اگر معلمان مهارتهای لازم را برای کاربرد این وسایل داشته باشند، اثربخشی آنها بیشتر خواهد بود.
یادگیری امری بسیار پیچیده و مستلزم دخالت عوامل متعدد است و زمانی اتفاق می‌افتد که این عوامل در کنار هم باشند. امر یادگیری در محیط کلاس، به طور اخص، دارای اهمیت و حساسیت بیشتری است.
محیط کلاس به سبب تفاوت اساسی با محیط بیرونی نیازمند دقت و توجه فراوانتر است. در کلاس درس عوامل اساسی دخیل در امر یادگیری عبارتند از: وضع جسمی، روحی، علمی و شخصیتی معلم، محتوای منابع آموزشی، قوانین و مقررات آموزشی، فضای آموزشی و وسایل کمک‌آموزشی.
در بین این عوامل، وسایل کمک‌آموزشی از حیث اینکه تئوری و عمل را توأم و هماهنگ می‌سازد، جایگاه ویژه‌ای دارد. استفاده از وسایل کمک‌آموزشی از طرف معلم در جریان تدریس باعث می‌شود که مطالب مطرح شده در ساخت شناختی دانش‌آموزان جا بگیرد و دانش‌آموز به یادگیری معنی‌دار نائل شود. متأسفانه استفاده منظم و اصولی از وسایل کمک‌آموزشی، تحت هر عنوان در مدرسه به بوته فراموشی سپرده می‌شود و اغلب عدم استفاده از وسایل کمک‌آموزشی را از طریق کمبود وقت و نبود وسایل توجیه می‌کنند. امید است روزی برسد که استفاده از وسایل کمک‌آموزشی نهادینه گردد تا باعث تحرک و پویایی در نظام آموزشی کشورمان بشود.

مقدمه :
امروزه وسایل کمک آموزشی ، اعم از ساده یا پیچیده ، به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظامهای آموزشی به کار می روند . این وسایل از حیث اینکه تئوری و عمل را با هم ترکیب کرده ،باعث ماندگاری یادگیری و تنوع بخشی در کلاس درس شوند ، دارای اهمیت هستند . با توجه به پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی در عصر حاضر ، وسایل کمک آموزشی به عنوان یک رابطه توانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند . این امر زمانی تحقق می یابد که معلمان مهارتهای لازم را برای کاربرد این وسایل داشته باشند . سرچشمه تمام تحولات و نوآوری های آموزشی در جامعه ، تجارب و نتایج تحقیقات علمی و عملی دانشمندان و صاحبنظران علوم اجتماعی و علوم تربیتی است . در نگرش جدید آموزشی ، مدرسه برای شاگرد است ، نه شاگرد برای مدرسه . بنابراین توجه به رغبت و پرورش عواطف و استعدادهای کودک بسیار مهم تر از دانشی است که کودک باید یاد بگیرد . در این بین مدرسه مهم ترین مکان و شایسته ترین جایی است که نتیجه تجارب و یافته های دانشمندان مورد ارزیابی قرار می گیرد . در تمام نظام آموزشی ، معلم نقش کلیدی دارد . انتظار جامعه از مدرسه و معلم این است که نوجوانان را برای زندگی واقعی در جامعه فردا تربیت کند . امروزه نگرش اندیشمندا ن نسبت به اهداف ، فلسفه و مقاصد تربیتی به کلی دگرگون گردیده است . این تحولات و تفاوت اندیشه ها به سبب نتایج حاصل از کاربرد روشهای تعلیم و تربیت در گذشته ، نیازهای جامعه امروز و پیش بینی نیازهای جامعه فردا بوجود آمده است . یادگیری زمانی اتفاق می افتد که عوامل چیزی در کنار هم قرار گیرند از قبیل : فضای آموزشی ، محتوای آموزشی ، قوانین و مقررات ، وضع جسمی و روحی معلم و سایل کمک آموزشی . استفاده از وسایل کمک آموزشی در جریان تدریس باعث می شود که مطالب مطرح شده در ساخت شناختی شاگرد جا بگیرد و دانش آموزبه یادگیری معنی دار نائل شود .