دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 22 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
*مقاله کسب اطلاعات درمورد مسائل مختلف*
کلیدواژهها : حل مسئله؛ ابعاد مختلف مسئله؛ رویکرد سیستمی؛ تفکر سیستمی
---------------------------------------------------------
متن حکایت
خبرنگاری میگوید: به ملاقات ژان کوکتو رفتم. خانه او در حقیقت کوهی از خرت و پرت، قاب عکس، نقاشیهای هنرمندان مشهور و کتاب بود. کوکتو همه چیز را نگه میداشت و علاقه زیادی به هر یک از آن اشیاء داشت.
وسط مصاحبه توانستم از او بپرسم: «اگر این خانه همین الان آتش بگیرد و فقط بتوانید یک چیز با خودتان ببرید کدام یک از این چیزها را انتخاب میکنید؟»
کوکتو جواب داد: «آتش را انتخاب میکنم»
-------------------------------------------------------------------
شرح حکایت
در حل مسئله به ابعاد مختلف مسئله باید توجه کرد.
برخی اوقات حل یک مسئله به روش غیر مستقیم امکانپذیر است.
حل یک مسئله سادهتر ممکن است منجر به حل یک مسئله پیچیدهتر شود.
از فوائد پاره آجر!
نویسنده حکایت : راد، نوید
فرستنده حکایت : راد، نوید
نویسنده شرح : راد، نوید؛ امیدوار، مجید
کلیدواژهها : تحلیل محیط؛ فرصت؛ تهدید؛ نقاط قوت؛ نقاط ضعف؛ نیروی انسانی؛ رفتار سازمانی؛ نیازمندی
--------------------------------------------------------------------------------
متن حکایت
روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران قیمت خود با سرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی میگذشت. ناگهان از بین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان یک پسر بچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد. پاره آجر به اتومبیل او برخورد کرد. مرد پایش را روی ترمز گذاشت و سریع پیاده شد و دید که اتومبیلش صدمه زیادی دیده است. به طرف پسرک رفت و او را سرزنش کرد. پسرک گریان، با تلاش فراوان بالاخره توانست توجه مرد را به سمت پیاده رو، جایی که برادر فلجش از روی صندلی چرخدار به زمین افتاده بود جلب کند.
پسرک گفت: "اینجا خیابان خلوتی است و به ندرت کسی از آن عبور می کند. برادر بزرگم از روی صندلی چرخدارش به زمین افتاده و من زور کافی برای بلند کردنش ندارم. برای اینکه شما را متوقف کنم ناچار شدم از این پاره آجر استفاده کنم". مرد بسیار متأثر شد و از پسر عذر خواهی کرد. برادر پسرک را بلند کرد و روی صندلی نشاند و سوار اتومبیل گران قیمتش شد و به راهش ادامه داد.
در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنیم که دیگران مجبور شوند برای جلب توجه ما پاره آجر به طرفمان پرتاب کنند! خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف میزند. اما بعضی اوقات زمانی که ما وقت نداریم گوش کنیم، او مجبور می شود پاره آجر به سمتمان پرتاب کند. این انتخاب خودمان است که گوش بکنیم یا نکنیم!
--------------------------------------------------------------------------------
شرح حکایت
در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنیم که دیگران مجبور شوند برای جلب توجه ما پاره آجر به طرفمان پرتاب کنند! خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف میزند. اما بعضی اوقات زمانی که ما وقت نداریم گوش کنیم، او مجبور می شود پاره آجر به سمتمان پرتاب کند. این انتخاب خودمان است که گوش بکنیم یا نکنیم!
قابل توجه مدیران؛ به محیط داخلی و خارجی سازمان خود به اندازه کافی توجه داشته باشید. ذینفعان داخلی و خارجی سازمان را در نظر بگیرید و به خواستها و نیازهای آنها توجه کنید. نیروی انسانی به عنوان یک سیستم طبیعی زنده و هوشمند و سازمان به عنوان یک سیستم اجتماعی پیچیده، رفتارهای متنوع و پیچیدهای از خود نشان میدهند که حکم «پاره آجر» حکایت را دارند اما به آن سادگی که مرد ثروتمند متوجه پاره آجر شد مدیران نخواهند توانست «پاره آجرهای» نیروی انسانی و سازمان را درک کنند چرا که نوع آنها متنوع، پیچیده بوده و دارای معانی مختلف هستند و ممکن است خود را در قالب نقاط قوت و ضعف نشان دهند. بنابراین باید شناخت کافی نسبت به نیروی انسانی و سازمان خود داشته باشند و رفتار و سبک متناسب با مدیریت آنها را بکار بندند. همچنین محیط خارجی سازمان نیز باید بررسی شود و «پاره آجرهایی» که در قالب فرصتها و تهدیدها در پیش روی سازمان قرار میگیرند، پیش از آنکه مانند پاره آجر به سازمان صدمه بزنند، شناسایی شده و رفتار مناسب برای برخورد با آنها اتخاذ شود.
حکایت حکایت در راهکار راهکار مدیریت مدیریت ها قصه و مرتبط با مهندسی مهندسی صنایع صنایع stories story
راهکار مدیریت مهندسی صنایع نقشه سایت
اسم شرکت های مهم کامپیوتری چگونه انتخاب شده است؟
نوع مطلب : حکایت
شماره سریال : 135964809
تعداد بازدید : 821 تاریخ بهروزرسانی : 05/05/1385
تاریخ انتشار : 09/05/1385
تاریخ ایجاد : 05/05/1385
عنوان اسم شرکت های مهم کامپیوتری چگونه انتخاب شده است؟
کلیدواژهها شرکت؛ نام؛ نامگذاری
منبع مجله رایانه شماره 127
اسم شرکت های مهم کامپیوتری چگونه انتخاب شده است؟
منبع : مجله رایانه شماره 127
کلیدواژهها : شرکت؛ نام؛ نامگذاری
--------------------------------------------------------------------------------
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 16 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 22 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
*مقاله کمدی اسپانیایی*
همه نمایشهای بلند عصر طلایی اسپانیا کمدی بودند. کمدی اسپانیایی در ابتدای قرن شانزدهم از تقلید ابتدایی نمایشهای تراژیکمدی ایتالیایی به وجود آمدند. شکلی از نمایشنامه که بارتولومه دوتورس ناهارو [43] به کار گرفت. نمایشهای او به پنچ پرده تقسیم میشدند که به آنها مکانهای ساکن میگویند. نمایشها جملگی به شعر بود.
ناهارو دو نوع کمدی اسپانیایی را مشخص میکند که کارهای خودش هم به همین دو گونه تقسیم میشود: نمایش واقعگرا و نمایش تخیلی. بعدها در همان سده شانزدهم تعداد پردهها به چهار کاهش یافت. آنگاه با آثار کریستوبال دوویرووس[44] و خووادولاکووا[45] به سه پرده رسید. کووا کمدی رفتار را در اسپانیا پایهگذاری کرد. او اولین کسی بود که تاریخ اسپانیا را به عنوان دستمایهای مهم برای کمدیهای خود برگزید.
یکی از هنرمندانی که در تحول کمدی اسپانیا به جد تلاش کرد لوپ دووگا [46]بود؛ که این نوع کمدی را از میان کمدیهای دیگر ممتازکرد و برکشید. این ویژگیهای نوین عبارت بودند از: آمیختن عناصر شادیآور و غمگین، به کارگیری یک طرح سه پردهای پیچیده و سرشار از تعلیق و گونههای مختلف شعری و نادیه گرفتن وحدتهای نوکلاسیک.
آ.آ.پارکر[47] در مقاله معروف خود با عنوان "نزدیکی به نمایش اسپانیایی در عصر طلایی [48]" که در سال 1957 به رشته تحریر در میآورد این چنین مینویسد:
"در نمایش اسپانیایی طرح، ابتداییترین عنصر است... البته این بدان معنی نیست که در این نمایشها شخصیتسازی اهمیتی ندارد. آنچه که منظور نظر است این که نمایشنامهنویسان برای شرح دادن کارشان بر روی صحنه نیستند و با محدودیتهایی مانند محدودیت شدید زمان رودررویند. آن هم برای عمل نمایشی که سرشار از رویداد است. پس ناگزیرند که شخصیت سازیهایشان را با اشارههایی اندک به انجام برسانند و تأکید را برطرح بگذارند. به این ترتیب بقیه کار به تماشاگر واگذار می شود تا از این اشارهها و برخوردهای مختصر و اندک به شناخت روانشناسانه شخصیت نایل بیایند و جایی که در این میان خالی مانده پرکنند. کمدی اسپانیایی را میتوان در بسیاری مواقع نوعی کمدی انتقادی هم به شمار آورد که میکوشد تا انسانهای افتاده در دام بی خردی را به استهزا کشاند. این کمدی از تماشاگر میخواهد تا آنجا که شخصیتها ابلهانه رفتار میکنند به ایشان بخندد: شخصیتهای آشنا برای تماشاگر که کردارشان مبتنی برآز، هرزگی، دو رویی و مستی است.
در قرن هفدهم نوعی از کمدی که با مضامین کتاب مقدس ارتباط داشت به وجود آمد. در این نوع از کمدی شیوه زندگی و نگاه کسانی که به دور از دایره دین هستند و به زیب و زیور نازل دنیا متشبث شدهاند، به تمسخر کشیده میشود. "دوزخی به خاطر تردید" [49] نوشته "تیرسودومولینا [50]" از بهترین نمونههای این دست به شمار میآید.
در سده هجدهم میلادی نوع دیگری از کمدی با عنوان "کمدی گریهآور" [51] پدیدار شد. در این نوع کمدی پارسایی و ظاهربینی با یکدیگر در جدال بودند: پرهیزکارانی که چشم به تلقی و نظر مردم نیز داشتند.
یکی از چهرههای صاحب نام در کمدی قرن هجدهم دنی دیدرو[52] است. او که در عرصههای فلسفه، نقد هنری و داستان نویسی از توان بالایی برخوردار بود در مقاله "درباره شعر نمایشی" [53] که آن را در سال 1758 منتشرکرد "کمدی جدی" را توصیه نمود؛ نمایشی که به اشرافیگری و قهرمانزدگی با زبانی طنزآمیز میتاخت و میکوشید تا انسانیترین مسایل را در طنز تلخ خود به رشته تحریر در آورد. در انگلستان "کمدی احساساتی [54] بهترین نمود خود را نه تنها بر صحنه که در داستانهای کوتاه فیلدینگ [55] و اسمولت[56] یافت. در این نوع از کمدی، هدف نویسنده نمایاندن شخصیتهای درمانده و پریشان احوالی بود که با تمسک به سجایای انسانی و رجوع به درونداشتهای اصیل خود بر دشواریهای زندگی چیره میشوند. نویسنده تلاش میکرد تا به انحاء شیوههای ممکن، شوربختی و سیاهروزی این آدمها را در برابر امعان نظر تماشاگر قرار دهد. زمانی که این درماندگان بر اثر عزمی درونی بر مصائب مختلفشان فائق میآمدند، بیشترین انفعال عاطفی برای مخاطبان بروز میکرد و تماشاگر همدرد به شکفتگی و خرسندی ِخاطر میرسید. همین دلسوزی بود که تفاوت ِبینشی خاصی را در نسبت با نگاه سنتی گذشته به کمدی نشان میداد: در شیوههای گذشته، تمسخرِ نادانی انسان ابزار شادیآفرینی به شمار میرفت و بنابراین خنده، به مثابه غایت ِخواست نویسنده تلقی میشد. "رشد کمدی احساساتی میتواند بازتابی باشد در برابر بیتوجهی به جنبههای عاطفی در کمدی رفتار که مربوط به دوران بازگشت یعنی حدود سالهای 1700/1660 میلادی است... در این نوع کمدی پس از نالهها و شیون و زاریها از سرنوشت نامهربان، همه چیز به خوبی و خوشی پایان میگیرد؛ عاشقان به وصال می رسند؛ پرهیزکار پاداش می گیرد و خطاکار کیفر می بیند. آخرین داوری عشق ( 1696میلادی ) نوشته کولی سیبر[57] را اولین نمونه کمدی احساساتی باید دانست.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
* مقاله کشتن اژدها توسط گشتاسب*
کشتن گشتاسپ اژدها و دادن قیصر دختر خود را به اهرن:
اهرن با شتاب رفت و آنچه را گشتاسپ خواسته بود آماده کرد و آورد و هر سه سوار شدند و به سوی کوه سقیلا تاختند. هیشوی کوه را به گشتاسپ نشان داد و خود با اهرن بازگشت. گشتاسپ به کوه رفت و چنان نعره ای زد که اژدها به ستوه آمد و با دم آتشین خود او را به سوی خویش کشید. گشتاسپ نیز چون تگرگ بر سر او تیره بارید و آهسته آهسته به هیولا نزدیک شد و نام یزدان را بر زبان آورد و ناگهان خنجر را در دهان او فرو کرد و تیغ ها را بر کامش نشاند. زهر و خون اژدها از کوه سرازیر شد و جانور سست و بی رمق بر زمین افتاد و گشتاپ چنان با شمشیر بر سرش زد تا مغزش را بر سنگ ریخت و سپس دو دندان او را کند و سر و تن خود را شست و پیروز سپاسگزار از یزدان، نزد هیشوی و اهرن بازگشت. یاران بر او نماز بردند و او را ستودند. اهرن هدایای بسیار و اسبان آراسته به او پیشکش کرد ولی گشتاسپ جز یک اسب و یک کمان و چند تیر چیزی از آن میان برنداشت و شادان نزد کتایون بازگشت. اهرن نیز اژدها را با چندین گاو و گردون از کوه پایین کشید و خود سرافراز در پیشاپیش گردون به قصر قیصر آمد. مردم در سر راه او گرد می آمدند و
هر آنکس که آن زخم شمشیر دید
خروشیدن گاو گردون شنید
همی گفت کاین زخم اهرمنست
نه شمشیر و نه نخجیر اهرن است
قیصر با شادی به پیشبازش آمد و به افتخار پیروزی او جشنی آراست و اسقف را به قصر خواند و دختر را به اهرن داد.
هنر نمودن گشتاسپ در میدان:
قیصر از اینکه دو داماد پهلوان نصیبش شده، از شادمانی سر بر آسمان می سایید و پیروزی آن دو را به آگاهی همه نامداران می رساند تا آنکه روزی در برابر ایوانش میدانی آراست و همه پهلوانان را به هنرنمائی در آن میدان فراخواند. دو داماد شاد قبل از همه شروع به هنرنمایی کردند و با هنر خود در چوگان و تیره و نیزه میدان قیصر را آراستند.
از آن سو کتایون نزد گشتاسپ آمد و گفت:«تا کی چنین اندوهگین به گوشه ای بنشینی و اندیشه کنی بلند شو و به میدان قصر به تماشای دو داماد پدرم برو و ببین این دو پهلوان که یکی گرگ را کشته و دیگری اژدها را، چه گردی برپا کرده اند» گشتاسپ گفت:«اگر تو چنین می خواهی من حرفی ندارم ولی اگر پدرت که مرا از شهر بیرون کرده در آنجایم ببیند چه خواهد گفت.» با این همه گشتاسپ زین بر اسب گذاشت و به میدان رفت و چندی آنجا به نظاره ایستاد و آن گاه گوی و چوگان خواست و وارد میدان شد. او چنان هنری در بازی نشان داد که پای دیگر یلان سست شد و هنگامی که نوبت تیرو کمان رسید باز همه از او در شگفت ماندند. قیصر به اطرافیان خود گفت:«او را نزد من آورید تا بدانم کیست و از کجا آمده که من تاکنون سوار سرفرازی چون او ندیده ام.» و چون او را نزد قیصر خواندند و قیصر از نام و نشانش پرسید گشتاسپ پاسخ داد:«من همان مرد بیگانه ای هستم که قیصر دخترش را به خاطر او از دیدگان راند و هیشوی شاهد است که آن گرگ بیشه و آن اژدها نیز به دست من کشته شده اند.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
*تحقیق در مورد قطران تبریزی*
قطران تبریزی :
شرف الزمان حکیم ابومنصور قطران عضدی تبریزی از مشاهیر شاعران ایران در قرن پنجم هجری است . او شاعری توانا و نیکو سخن است تمایل وی به صنایع از قصاید وی آشکار است و با وجود آن لطافت و روانی کلام را همواره در شعر رعایت کرده است. یکی از وجوه اهمیت او آن است که نخستین کسی است که در آذربایجان به پارسی دری آغاز سخنوری کرده و مقتدای شاعران آن دیار گردیده است . وی مرثیه ای دارد که معلوم نیست برای چه کسی سروده است . به مطلع زیر:
ای میر بستان مصطفی بودی چون او زهمه بدی جدا بودی
. . .
15- مسعود سعد سلمان :
وی از شاعران بزرگ ایران در نیمه دوم قرن پنجم و آغاز قرن ششم از ارکان استوار شعر فارسی است . ولادت او بنابر محاسبه علامه مرحوم محمد قزوینی در میان سالهای 438 و440 اتفاق افتاده است و ظهور او در شاعری مصادف بود با عهد سلطنت سلطان ابراهیم و گو در عهد همین پادشاه مسعود به توصیه پدر خود در دربارراه یافت محل تولد وی لاهور پاکستان بوده استو نیاکان وی در همدان می زیسته اند . او در سال 480 هجری به همراه سیف الدوله محمود محبوس گردید که هفت سال در قلعه های سوودهک و سه سال در قلعه نای زندانی بود وی در مرگ فرزندش صالح رباعی مؤثری سروده است.
در حبس مرنج با چنین آهنها صالح بی تو چگونه باشم تنها
گه خون گریم به مرگ تو دامن ها گه پاره کنم ز درد پیراهن ها
و قطعه زیر از مسعود سعد است در رثاء شاعر ناکام سید حسن غزنوی به مطلع :
بر تو سید حسن دلم سوزد که چو تو هیچ غمگسار نداشت
تن من زار بر تو می نالد که تنم هیچ چون تو یار نداشت
ای عزیزی که درهمه احوال جان من دوستیت خوار نداشت
. . .
سی نشد سال عمر تو ویحک سال زان تو را شمار نداشت
هیج روزی به شب نشدکه مرا نامه در تو انتظار نداشت
گوشم اول که این خبر بشنود بر وانت که انتظار نداشت
زان اجل اختیار جان تو کرد که به از جانت اختیار نداشت
اینقدر داد چون توئی را عمر شرم بادش که شرم و عار نداشت
مسعود سعد در حق عطاء بن یعقوب متوفی 491 هجری مرثیه زیر را سروده است :
عطایعقوب ازمرگ توهراسیدم شدی وپیش نبودم زمرگ هیچ هراس
از وفات عطاء بن یعقوب تازه تر شد وقاحت عالم
. . .
16 - معزی
امیر الشعرا ابوعبد ا..محمد بن عبد الملک معزی نیشابوری از شاعران استاد و زبان آوران و از فصیحان نامبردار خراسان است . وی در اواخر قرن ششم و اوایل قرن هفتم در دوره سلجوقیان می زیست
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 18 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 898 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
دانلود ترجمه شده شبیه سازی عملکرد یا کار JIT در یک گارگاه چاپخانه
ترجمه شده شبیه سازی عملکرد یا کار JIT در یک گارگاه چاپخانه
. نویسندگان بن –ام پاترسون مصطفی اوزبایراک، تئوپستی پاپادوپولا.
چکیده مقاله:یک مورد در اندازه ای متوسط با مجودیت خود انتشارات دانشگاه بریتانیا، کسب و کار چاپ کردن سوسیری( یارانه ای) می باشد، در حال حاضر چاپخانه های دانشگاهی (AP) و در حال تجربه خط تولیدی است که کاهش مشکلات به صورت کارآمدی در عملیات چاتپ صورت می گیرد. اغلب مشکلات به وسیله عدم
توازن در جزیان کار ایجاد شدده از طریق سیستم است. با به کاربرن سیستم برنامه ریزی تولید JIT این امید می رود که برخی از مشکلات تولیدی می تواند حل و فصل شود. با استفاده از نرم افزار شبیه سایز یک مدل ایجاد شده است تا عملکرد AP را تحت تنوعی از شرایط کاربردی مورد تحقیق و بررسی قرار دهد. نتایج نشان می دهد که به کار بردن سیستم با کنترل JIT نمی تواند باعث بهبود عملکرد اقتصادی به موجب به کارگیری مستمر از طریق فرآیند چاپ کردن شد.۱- مقدمه: جدول زمانبندی عملیات چاپ یک عملی چالش برانگیز است. برای اینکه خیلی از ملزومات به وسیله تکنولوژی فرآوری مورد استفاده تحمیل شده اند. عملکرد جدول زمانبندی فعلی، اغلب به وسیله ماهیت فرآوری چاپ کردن بدست می آید و منجر به مقدار کامل توجه ای از فرآوری در حال کار(WIP). زمان انتظار طولانی
و زمان های ارسال طولانی می شود. روبه رو شدن با رقبای سخت شرکت های چاپی آسیای جنوب شرق، شرکت های چاپ غربی را در آن داشته است که عملیات چاپ سنتی را مورد بررسی قرار دهند. بعضی از شرکت های انتشاراتی به پیمانکاران فرعی رو می آورده اند تا بدین ترتیب حداقل از مشکلات آنها
کاسته شود. به هر حال این امر برخی دیگر از مشکلات غیر قابل پیش بینی را از قبیل کیفیت سبک و طراحی را تحت شعاع قرار داده است. تولید به موقع یا همانJIT عموماً برای سیستم های ساختن جهت حصول نتیجه عالی از طریق بهبود مستمر در بهره وری و حذف ضایعات یا اتلاف صورت می گیرد. هدف نهایی JIT توازن در سیتم های ساخت که یکی از آن بازدهی هایی است که در جریان سریع مدایم یک ماده در سیستم بدست می آید.
ABSTRACT
A medium sized UK based academic publishers own a
subsidiary printing business. Presently the Academic Printers
(AP) is experiencing productions line flow problems
reducing the efficiency of the operation. Most of the problems
are generated by the imbalanced workflow through
the system. By implementing a JIT production planning
system it is hoped that some of the production problems
can be resolved. Using the simulation software a model
was created to investigate the performance of the AP under
a variety of operating conditions. Results showed that operating
the system with JIT control would not produce
economic performance improvements due to constraints
applied by the printing process.
دانلود ترجمه شده شبیه سازی عملکرد یا کار JIT در یک گارگاه چاپخانهصفحات : 26 صفحهقیمت 4700 تومان word قابل ویرایشدسته : اطلاعیه هاترجمه شده شبیه سازی عملکرد یا کار JIT در یک گارگاه چاپخانه. نویسندگان بن –ام پاترسون مصطفی اوزبایراک، تئوپستی پاپادوپولا.چکیده مقاله:یک مورد در اندازه ای متوسط با مجودیت خود انتشارات دانشگاه بریتانیا، کسب و کار چاپ کردن سوسیری( یارانه ای) می باشد، در حال حاضر چاپخانه های دانشگاهی (AP) و در حال تجربه خط تولیدی است که کاهش مشکلات به صورت کارآمدی در عملیات چاتپ صورت می گیرد. اغلب مشکلات به وسیله عدمتوازن در جزیان کار ایجاد شدده از طریق سیستم است. با به کاربرن سیستم برنامه ریزی تولید JIT این امید می رود که برخی از مشکلات تولیدی می تواند حل و فصل شود. با استفاده از نرم افزار شبیه سایز یک مدل ایجاد شده است تا عملکرد AP را تحت تنوعی از شرایط کاربردی مورد تحقیق و بررسی قرار دهد. نتایج نشان می دهد که به کار بردن سیستم با کنترل JIT نمی تواند باعث بهبود عملکرد اقتصادی به موجب به کارگیری مستمر از طریق فرآیند چاپ کردن شد.۱- مقدمه: جدول زمانبندی عملیات چاپ یک عملی چالش برانگیز است. برای اینکه خیلی از ملزومات به وسیله تکنولوژی فرآوری مورد استفاده تحمیل شده اند. عملکرد جدول زمانبندی فعلی، اغلب به وسیله ماهیت فرآوری چاپ کردن بدست می آید و منجر به مقدار کامل توجه ای از فرآوری در حال کار(WIP). زمان انتظار طولانیو زمان های ارسال طولانی می شود. روبه رو شدن با رقبای سخت شرکت های چاپی آسیای جنوب شرق، شرکت های چاپ غربی را در آن داشته است که عملیات چاپ سنتی را مورد بررسی قرار دهند. بعضی از شرکت های انتشاراتی به پیمانکاران فرعی رو می آورده اند تا بدین ترتیب حداقل از مشکلات آنهاکاسته شود. به هر حال این امر برخی دیگر از مشکلات غیر قابل پیش بینی را از قبیل کیفیت سبک و طراحی را تحت شعاع قرار داده است. تولید به موقع یا همانJIT عموماً برای سیستم های ساختن جهت حصول نتیجه عالی از طریق بهبود مستمر در بهره وری و حذف ضایعات یا اتلاف صورت می گیرد. هدف نهایی JIT توازن در سیتم های ساخت که یکی از آن بازدهی هایی است که در جریان سریع مدایم یک ماده در سیستم بدست می آید. تعداد بسیار زیادی از فعالیت